Interdyscyplinarna diagnoza, stymulacja i terapia dzieci od urodzenia do 3 roku życia

Sprawdź
dostępność miejsc

WYŚLIJ ZAPYTANIE

Opis kierunku

Opis studiów/cel: Studia przygotowują do pracy z najmłodszymi do 3 roku życia; mogą stanowić wiedzę uzupełniającą z zakresu Integracji Sensorycznej w pracy z małymi dziećmi. Przygotowują do pracy zespołowej. Dzięki najnowszej wiedzy popartej badaniami naukowymi z całego świata Studenci będą mogli promować profilaktykę i prewencję w zakresie opieki, usprawniani i stymulacji małych dzieci. Absolwenci tego kierunku będą stanowi jedyną grupę terapeutów w Polsce, którzy będą potrafili profesjonalnie i interdyscyplinarnie pracować z najmłodszą grupą dzieci, zarówno tą ze zdiagnozowanymi deficytami, jak i tą, będącą w obserwacji, we wspomaganiu.

Odbiorcy: Terapeuci Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuci, logopedzi, neurologopedzi, lekarze, terapeuci zajęciowi, pedagodzy, psychologowie, położne, pielęgniarki, inni terapeuci pracujący z dziećmi do 3 roku życia.

Kadra: Lekarze, terapeuci, logopedzi, neurologopedzi, psycholodzy, pedagodzy, fizjoterapeuci, terapeuci SI, dietetycy, nutrigenomicy, kurator.

 

Atuty kierunku:

  • Prezentowany kierunek jest nowatorskim i autorskim podejściem do holistycznej pracy z małym dzieckiem do 3 roku życia – jedyne takie studia w Polsce !
  • Słuchacze w ramach studiów otrzymują certyfikat/dyplom potwierdzających ukończenie 2-semstralnych studiów, wydany przez Akademię WSB
  • Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi w formie wykładów, seminariów, warsztatów, ćwiczeń [praca z dziećmi, obserwacja na sali]
  • Wśród prowadzących zajęcia są praktycy-pasjonaci z wieloletnim doświadczeniem, którzy są czynnymi terapeutami, ale także naukowcami, badającymi zastosowanie technik terapeutycznych w praktyce rehabilitacyjnej małego dziecka do 3 roku życia.

 

Kwalifikacje i kompetencje:

Dzięki studiom podyplomowym na kierunku Interdyscyplinarna diagnoza, stymulacja i terapia dzieci od urodzenia do 3 roku życia słuchacze zdobywają poszerzoną wiedzę z zakresu:

  • zagadnień związanych z teorią i praktyką Integracji Sensorycznej i rehabilitacji małego dziecka,
  • neurologii dziecięcej i psychiatrii,
  • psychologii klinicznej,
  • embriologii i neonatologii,
  • wczesnej interwencji dziecka do lat 3,
  • budowy i funkcjonowania zmysłów małego dziecka – fizjologia i patologia,
  • rozwoju zaburzeń w funkcjonowaniu  zmysłów,
  • metodologii wspomagania dysfunkcji dzieci,
  • analizy i oceny prowadzonych badań,
  • rozumienia problemów rodzin dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi,
  • zaburzeń w rozwoju dzieci i możliwości holistycznej pomocy – rodzaje, sposoby, techniki [w praktycznym zastosowaniem],
  • wyposażenia warsztatu  pracy terapeuty małego dziecka dysfunkcyjnego i dziecka do wczesnej interwencji terapeutycznej,
  • współpracy z rodzicem, będącym w traumie i depresji,
  • prowadzenia holistycznej diagnozy i terapii z dziećmi do 3 roku życia,
  • wsparcia terapeutycznego a stymulacji terapeutycznej,
  • dietetyki i wsparcia medycznego dzieci małych.

 

Absolwent potrafi:

  • współdziałać i pracować w grupie: dziecko – rodzic – terapeuta – zespół specjalistów.
  • dokonać  interpretacji  zachowań wynikających z deficytów rozwojowych dziecka,
  • diagnozować występujące zaburzenia u dzieci i kierować do poszczególnych specjalistów,
  • odpowiednio interpretować wyniki badań,
  • opracowywać wyniki badań,
  • wdrożyć do działania wsparcie metodami holistycznymi z zakresu wspomagania małych dzieci do 3 roku życia,
  • tworzyć system współpracy z rodziną i otoczeniem,
  • wdrożyć program rehabilitacji,
  • rozpoznać trudność dziecka i ocenić, czy interwencja powinna być skierowana na terapię i jaką, czy na stymulację,
  • przeprowadzić profesjonalną i dokładną, holistyczną diagnozę małego dziecka,
  • prowadzić holistyczną, interdyscyplinarną terapię lub stymulację małego dziecka.

 

PROGRAM STUDIÓW – TREŚCI KSZTAŁCENIA

 

A. GRUPA TREŚCI PODSTAWOWYCH

1. Budowa i funkcje układu nerwowego. Anatomia i fizjologia

2. Neurofizjologiczne podstawy rozwoju dziecka do 3 roku życia.

Rozwój ruchowy i psychoruchowy dziecka – patologia i fizjologia

3. Biomedyczne uwarunkowania rozwoju człowieka. Budowa i funkcje zmysłów od poczęcia

4. Psychologia rozwojowa małego dziecka

5. Podstawa prawna w organizacji WWR, KS i pomocy psychologiczno-pedagogicznej

6. Diagnoza funkcjonalna dzieci z deficytami do 3 roku życia

7. Diagnostyka i fizjoterapia pediatryczne

8. Metodyka pracy z dziećmi z deficytami neurorozwojowymi

9. Diagnoza i terapia neurologopedyczne

10. Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej u dzieci do 3 roku życia – standardy

B. GRUPA TREŚCI KIERUNKOWYCH

1. Embriologia

2. Opieka neonatologiczna

3. Wczesna diagnostyka i stymulacja u noworodków i niemowląt

4. Klasyfikacja zaburzeń rozwojowych

5. Diagnoza i terapia całościowych zaburzeń rozwoju – wady genetyczne i zespoły neurologiczne

6. Diagnoza i terapia całościowych zaburzeń rozwoju – spektrum autyzmu i zespół Aspergera

7. Diagnoza i terapia całościowych zaburzeń rozwoju – dysfunkcje wzroku i słuchu

8. Specyfika pracy terapeutycznej z wcześniakami

9. Czynniki wpływające na rozwój zaburzenia i choroby

10. Odruchy i ich wpływ na rozwój dziecka

11. Trudności dzieci małych w jedzeniu i karmieniu. Wybiórczość pokarmowa i neofobia

12. Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej

13. Leczenie biomedyczne i wsparcie medyczne

14. Podstawy dietetyki w pracy z dziećmi z deficytami

15. Trudne zachowania i szybkie rozwiązania

16. Diagnostyka psychorozwojowa małego dziecka

17. Wczesne rozpoznanie dysfunkcji i stymulacja

18. Wprowadzenie do terapii funkcjonalnej (ortodoncja i fizjoterapia)

19. Rodzina dziecka z niepełnosprawnościami. Mediacja i relacja zespołowa

20. Wsparcie psychologiczne rodziców i dzieci. Problemy rodzin dzieci z dysfunkcjami

21. Integracja Sensoryczna w pracy z dziećmi dysfunkcyjnymi

22. Warsztaty z dziećmi w gabinecie

23. Seminarium dyplomowe

 

 

Wśród kadry m.in.:

Dr n. zdr. Marta Wawrzynów- Doktor nauk o zdrowiu, absolwentka PUM w Szczecinie i UMED we Wrocławiu; logopeda i pedagog wczesnej interwencji, specj. neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej (rekomendowany wykładowca PTIS), manualny, TCK, Padovan, miofunkcjonalny, kinesiotapingu, systemu MFS, instruktor masażu Shantala, dietetyk. Specjalizuje się w problematyce zanieczyszczeń środowiskowych i oddziaływań postawy ciała na zaburzenia orofacjalne. Obecnie prowadzi badania na temat skuteczności systemu MFS wykorzystywanego w specjalistycznej terapii dzieci. Wykładowca akademicki i szkoleniowiec, kierownik studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej i Rehabilitacji Dzieci z ASD, diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu; autorka licznych publikacji naukowych.

 

mgr Joanna Stankiewicz-Trzaskawka - Terapeuta wielofunkcyjny zaburzeń neurorozwojowych dzieci, wykładowca akademicki, pedagog specjalny z zakresu oligofrenopedagogiki i terapii pedagogicznej, terapeuta z zakresu terapii widzenia Vision Therapy (wg dr Willis Clem Maples’ a) oraz sensomotorycznej terapii widzenia, arteterapeuta, terapeuta kinezjologii stosowanej w profilaktyce zdrowia jak również Kinezjologii Edukacyjnej. Moderator trudnych zachowań w szkołach i przedszkolach, terapeuta SI, w trakcie certyfikowania na Skrinera HANDLE w The HANDLE Institut.

Od 18 lat wspiera rozwój dzieci zdrowych oraz z wielorakimi wyzwaniami rozwojowymi.Od 15 lat, organ prowadzący, dyrektor, integracyjnego przedszkola Puchatkowa Załoga, w którym sprawuje nadzór nad zespołem specjalistycznym z zakresu terapii i edukacji dzieci zdrowych, z wyzwaniami rozwojowymi oraz organizuje działania edukacyjno-terapeutyczne.

Pedagog skupiający wokół swojej działalności wybitnych pedagogów, specjalistów, terapeutów. Organizator kursów, szkoleń, wykładów, konferencji. Współpracuje ze szkołami     i uczelniami, uposaża w wiedzę praktykantów, wolontariuszy oraz studentów. W swojej pracy prezentuje wielopoziomowe, interdyscyplinarne podejście do potrzeb rozwojowych dzieci i środowiska rodzinnego. 

Informacje:

Czas trwania: 2 semestry

Dni uczęszczania: piątek, soboty, niedziele.; co 2 tygodnie

Cena: 4800 zł

Część zajęć w formule online.

KONTAKT DO CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I REKRUTACJI

tel. 32 295 93 10

tel. 32 295 93 95

tel. 32 295 93 11

Praca

Absolwent otrzymuje tytuł: Specjalisty w zakresie diagnozy i terapii małych dzieci od 0 do 3 roku życia

Opłaty

 RATA

WYSOKOŚĆ RATY

TERMIN PŁATNOŚCI

wpisowe

300 zł

w dniu zapisu

I

700 zł

do 5 października 2020

II

700 zł

do 5 listopada  2020

III

700 zł

do 5 grudnia 2020

IV

700 zł

do 5 stycznia 2021

V

700 zł

do 5 lutego 2021

VI

700 zł

do 5 marca 2021

VII

300 zł

do 5 kwietnia 2021

Ogółem

4 800 zł

 

Partnerzy

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

Dobro naszych najmłodszych powinno być najważniejszą wartością w ich rozwoju. Dobro tworzą dorośli - prawidłową opieką, pielęgnacją, stymulacją, a jeśli jest konieczne - wsparciem terapeutycznym. Prezentujemy Państwu doskonały program i kadrę wykładowców, którzy pełni zaangażowania i pasji przekażą wiedzę z zakresu interdyscyplinarności w prewencji, stymulacji, diagnozie i terapii dzieci do 3 roku życia. Akademia WSB jest pionierem w kształceniu kadry specjalistów zakresu diagnozy, terapii i rehabilitacji małych dzieci.

 

Serdecznie zapraszam

dr n. zdr. Marta Wawrzynów

 

Transport i Logistyka
studia podyplomowe

Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem w transporcie

Sprawdź szczegóły

Zdobądż nowe kwalifikacje

Kursy i szkolenia

 

Sprawdź szczegóły