Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży

Zarejestruj się

Uczestnik


Płatnik


Dodaj uczestnika

Opis kierunku

Nowość!

Kierunek Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży prowadzony jest w obszarze kompleksowej diagnozy, kształcenia, rewalidacji, pomocy i wsparcia dla ucznia, rodziny i nauczyciela.

Uwaga!

Absolwenci kierunku uzyskują kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w obszarze: surdopedagogiki, tyflopedagogiki, socjoterapii, resocjalizacji, oligofrenopedagogiki oraz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i in.

 

Kierownik studiów:

Małgorzata Spendel - psycholog, logopeda, nauczyciel. Ekspert i dydaktyk z zakresu: psychologii uczenia się i nauczania, psychologii rozwoju z elementami psychologii edukacji oraz z psychologii rozwoju dziecka. Pani mgr Małgorzata Spendel jako jedyny ekspert z województwa śląskiego, została powołana na Ekspertem MEN ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci. Zespół zawiera 36 specjalistów z całej Polski. Zespół pracuje nad propozycjami zmian systemowych w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

Atuty kierunku:

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w studiach podyplomowych: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzież (diagnoza, kształcenie, rewalidacja, pomoc i wsparcie dla dziecka, rodziny i nauczyciela). Są to wyjątkowe studia, program jest dostosowany do oczekiwań nauczycieli oraz systemu oświaty. Ukończenie studiów przyniesie Państwu konkretne, wymierne korzyści:

1. Związane z rozwojem własnym i kompetencji zawodowych:

  • poszerzenie wiedzy o rozwoju dzieci i młodzieży
  • nabycie wiedzy o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży
  • nabycie umiejętności konstruowania diagnozy rozwojowej i funkcjonalnej dziecka/ucznia m.in. diagnoza Skalą ICF
  • nabycie umiejętności opracowania programu kształcenia, rewalidacji i terapii dziecka/ucznia
  • nabycie wielu, nowych umiejętności zawodowych do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi
  • poznanie nowych osób, praca i współpraca w grupie
  • wymiana doświadczeń w pracy z dziećmi i młodzieżą – możliwość pokazania własnego warsztatu pracy

2. Związane z pracą w przedszkolu, szkole, placówce:

  • poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczącego kształcenia i opieki nad dziećmi i młodzieżą specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  • nabycie umiejętności rozpoznawania potrzeb dzieci/uczniów oraz sposobów ich zaspokojenia
  • nabycie umiejętności opracowania programu wczesnego wspomagania rozwoju, Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET), programu zajęć rewalidacyjnych oraz z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dziecka/ucznia
  • uzyskanie kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej w zakresie: surdopedagogiki, tyflopedagogiki, socjoterapii, resocjalizacji, oligofrenopedagogiki oraz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
  • uzyskanie kwalifikacji do kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych z zakresu terapii pedagogicznej.


3. Wyjątkowość tych studiów polega na tym że prowadzone są według autorskiego programu, który:

  • odpowiada na potrzeby nauczycieli i specjalistów w zakresie pedagogiki specjalnej, udzielania skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi na terenie przedszkoli, szkół i placówek
  • jest spójny z nowymi oświatowymi aktami prawnymi dotyczącymi kształcenia i opieki nad dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  • zajęcia i warsztaty w ramach studiów prowadzone są przez praktyków, co pozwoli na nabycie przez uczestników konkretnych, nowych umiejętności w pracy z dziećmi i młodzież.

Studia te umożliwią nauczycielom nabycie kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej i terapii pedagogicznej. Absolwent studiów znajdzie zatrudnienie w przedszkolach, szkołach i placówkach, w których są dzieci i uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego a także z opinią o dysleksji, wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz innymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

 

Celem studiów jest :

  • wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności, umożliwiające udzielanie profesjonalnej pomocy specjalistycznej dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  • doskonalenie umiejętności słuchaczy w stawianiu wieloaspektowej diagnozy rozwojowej i funkcjonalnej potrzeb dziecka/ucznia z SPE
  • doskonalenie wiedzy i umiejętności słuchaczy w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych – konstruowanie programów kształcenia, rewalidacji, wwr, pracy terapeutycznej z dzieckiem i jego rodziną
  • kształtowanie umiejętności w udzielaniu profesjonalnego wsparcia dla dzieci, młodzieży i ich rodzin

Program studiów:

 1. Pedagogika i psychologia specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych:

  • Pedagogika specjalna
  • Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży
  • Zaburzenia i deficyty w rozwoju dzieci i młodzieży
  • Specjalne potrzeby edukacyjne
  • Specjalne potrzeby edukacyjne - rozpoznawanie potrzeb

2. Specjalne Potrzeby Edukacyjne – rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb – diagnoza, rewalidacja, kształcenie

  • Wczesne wspomaganie rozwoju

  • Niepełnosprawność intelektualna

  • Zaburzenia ruchowe

  • Zaburzenia wzrokowe

  • Zaburzenia słuchowe

  • Zaburzenia zachowania i emocji

  • Choroby przewlekłe, genetyczne, rzadkie

  • Całościowe zaburzenia w rozwoju

3. Specjalne Potrzeby Edukacyjne – wybitne zdolności, deficyty w rozwoju, praca z rodziną, konstruowanie programów edukacyjnych i specjalistycznych

  • Dziecko/uczeń zdolny
  • Specyficzne trudności w uczeniu się
  • Zaburzenia komunikacji językowej
  • Trudności adaptacyjne
  • Praca z rodziną dziecka/ucznia
  • Konstruowanie programów kształcenia, terapeutycznych i rewalidacyjnych dla dzieci i uczniów

Program zawiera moduły:

  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
  • Pedagogika specjalna – kształcenie i rewalidacja dzieci i uczniów z niepełnosprawnością (oligofrenopedagogika, tyflopedagogika, surdopedagogika, niepełnosprawność ruchowa, całościowe zaburzenia w rozwoju (autyzm, asperger i inne),
  • Socjoterapia – kształcenie i rewalidacja dzieci i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie
  • Pedagogika lecznicza – kształcenie i rewalidacja dzieci i uczniów z chorobą przewlekłą, genetyczną, rzadką, psychiczną
  • Terapia pedagogiczna – korekcja i kompensacja zaburzeń i deficytów rozwojowych, organizacja ppp w przedszkolu, szkole, placówce.

Informacje:

Czas trwania: 4 semestry

Liczba godzin: 620

 

 

Praca

Studia adresowane są do psychologów, pedagogów, logopedów oraz nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych oraz wszystkich osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami i deficytami w rozwoju.

Opłaty

Płatność w dogodnych ratach

 

Opłata: 5400 zł (czesne płatne w 11  ratach. W dniu zapisu: 500zł, 8x500zł,1x600zł 1x300zł)

 

Istnieje możliwość samodzielnego ustalenie ilości i wysokości rat

Oferta specjalna

Promocja w ramach programu "Karta Dużej Rodziny"

Karta Dużej Rodziny

Ulga w opłatach za studia dla posiadaczy karty "Karty Dużej Rodziny" - 5%

 

Promocja w ramach programu "Dąbrowska rodzinka pl"

Karta Dąbrowska Rodzinka Pl - 2+Ulga dla posiadaczy karty Dąbrowska Rodzinka - 5%

Dąbrowska rodzinka PL 3+Ulga dla posiadaczy karty Dąbrowska Rodzinka PLUS 10%

Jak zdobyć kartę?

 

Promocja w ramach programu "Mama i tata idą na studia"

Mama i tata idą na studiaStudenci WSB posiadający co najmniej  troje dzieci - w tym co najmniej jedno, które nie ukończyło 6 roku życia w momencie rozpoczęcia semestru, na którym pobierać będą naukę  - pozostający z nimi we wspólnym gospodarstwie domowym oraz Studenci WSB posiadający niepełnosprawne dziecko, pozostający z nim we wspólnym gospodarstwie domowym - otrzymują bonifikatę w wysokości 5 proc. wartości czesnego. Bonifikate można uzyskać co spemestr po spełnieniu warunków i złozeniu wniosku.

 

Więcej o programie "Mama i tata idą na studia"

Partnerzy

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

Kompleksowy program studiów jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli i specjalistów, którzy w swojej pracy zawodowej wykorzystują wiedzę i kompetencje niezbędne do pracy i kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi oraz edukacyjnymi.

 

mgr Małgorzata Spendel

Ekspert MEN ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci