Zarządzanie siecią retail

Zarejestruj się

Uczestnik


Płatnik


Dodaj uczestnika

Opis kierunku

ATUTY:

  •  uczestnicy pozyskają wiedzę jak profesjonalnie zarządzać zespołami handlowymi, poznają tajniki prowadzenia skutecznych negocjacji sprzedażowych,
  • rozwiną swoje umiejętności wykorzystania nowoczesnych narzędzi w zakresie prowadzenia badań rynku, a także poznają skuteczne sposoby dobierania technik i narzędzi w doskonaleniu jakości w sieciach retail,
  •  korzyścią dla uczestników będzie także zwiększenie szans na rynku pracy oraz wyższy poziom kompetencji w gronie ekspertów zarządzających siecią retail.

 

CEL:

Celem studiów jest przekazanie najlepszej wiedzy z zakresu nowoczesnych rozwiązań, technik i narzędzi sprzedażowych oraz rozwój w praktyce umiejętności menadżerskich związanych z efektywnym zarządzaniem siecią retail.

 

WYKŁADOWCY:

 Zajęcia prowadzone są przez praktyków biznesu, posiadających wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą w firmach  zajmujących wiodącą pozycję na rynku.

 

PROGRAM:

Moduł I

Zarządzanie strategiczne sprzedażą

  1. Trendy w zarządzaniu sprzedażą

  2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa

  3. Budowanie strategii sprzedaży

  4. Budowanie przewagi konkurencyjnej

  5. Prognozowanie sprzedaży

  6. Pojęcie koszyka, konwersji i obrotu w zarządzaniu siecią retail

Moduł II

Analiza potrzeb klienta, badania rynku

  1. Badania ilościowe i jakościowe – wykorzystanie technik badawczych w sprzedaży

  2. Segmentacja klientów

  3. Badania sprzedaży i rynku

  4. Badania rynku pod kątem wprowadzenia produktu

  5. Model procesu decyzyjnego klienta i badania satysfakcji klientów

  6. Badania tajemniczego klienta

Moduł III

Zarządzanie kanałami dystrybucji

  1. Dystrybucja jako proces i system

  2. Zarządzanie relacjami w kanałach dystrybucji

  3. Kalkulacja kosztów dystrybucji

Moduł IV

Zarządzanie zespołami handlowymi w sieci retail

  1. Rekrutacja w sprzedaży i planowanie rozwoju pracowników

  2. Rola menadżera sprzedaży

  3. Ustalanie celów sprzedażowych

  4. Przywództwo sytuacyjne

  5. Delegowanie i egzekwowanie zadań

  6. Motywowanie zespołu sprzedaży

Moduł V

Zarządzanie sprzedażą – gra symulacyjna

Moduł VI

Zarządzanie ceną w sieci reatail

  1. Miejsce ceny w marketingu

  2. Modele kształtowania cen

  3. Kształtowanie ceny a działania konkurencji

  4. Kształtowanie ceny w oparciu o klientów

  5. Budowanie argumentacji cenowej i jej komunikacja

  6. Psychologiczne taktyki cenowe

  7. Akcje specjalne - pakietowanie

Moduł VII

Metody i techniki sprzedaży

  1. Pozyskiwanie nowych klientów(„na gorąco” i „na zimno”)

  2. Potrzeby i wymagania klientów

  3. Mapa empatii klienta

  4. Struktura rozmowy sprzedażowej

  5. Model sprzedaży SEMA

  6. Techniki skutecznej argumentacji

  7. Techniki otwarcia i zamknięcia sprzedaży

  8. Pokonywanie obiekcji klienta

  9. Psychologia zachowań klientów

Moduł VIII

Prowadzenie rozmów handlowych - negocjacje

  1. Rozpoznanie partnera – przygotowanie negocjacyjne

  2. Etapy procesu negocjacyjnego

  3. Strategie negocjacyjne (Win-Win, Win-Lose, Lose-Lose)

  4. Specyfika prowadzenia negocjacji przez telefon

  5. Sytuacje trudne w negocjacjach i ich wykorzystanie do budowania korzystnej pozycji negocjacyjnej

  6. Źródła konfliktów w negocjacjach i style adekwatnego reagowania

  7. Elementy perswazji w negocjacjach

  8. Gry negocjacyjne oparte o case study

Moduł IX

Marketing w zarządzaniu siecią retail

  1. Strategia marketingowa firmy

  2. Koncepcja marki (cechy, korzyści, wartości)

  3. Programy lojalnościowe

  4. Komunikacja marketingowa – efektywny PR

  5. Marketing internetowy

  6. Psychologiczne aspekty reklamy

  7. Rola social media w zarządzaniu siecią retail

Moduł X

Zarządzanie jakością w sprzedaży

  1. Zarządzanie jakością – wprowadzenie

  2. Koncepcje doskonalenia jakości (TQM, Kaizen, Lean)

  3. Techniki i narzędzia zarządzania jakością w sprzedaży

  4. 5S. Organizacja miejsca pracy i zarządzanie wizualne

  5. Kontrola jakości i techniki kontroli

  6. Zarządzanie zmianą

Moduł XI

Merchandising

  1. Rola merchandisingu (cele i korzyści)

  2. Spojrzenie na ekspozycję oczami klienta – droga Klienta

  3. Zasady tworzenia ekspozycji

  4. Narzędzia i pojęcia merchandisingowe

Moduł XII

Programy Excellence w Retail

  1. Spójność filozofii sprzedaży w sieci

  2. Coaching oparty o rezultaty sprzedażowe

  3. Kultura sprzedaży zorientowana na klienta i jego potrzeby

 

Studia kończą się testami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.

 

Informacja:

Czas trwania: 2 semestry

Dni uczęszczania: soboty, niedziele co dwa tygodnie w miesiącu, w godzinach: 8:00-14:35.

 

 

Praca

Opłaty

Koszt studiów - 3500 zł (Czesne płatne w 7 ratach. W dniu zapisu: 300zł,1x 500zł, 4x600zł, 1x300zł)

Oferta specjalna

Promocja w ramach programu "Karta Dużej Rodziny"

Karta Dużej Rodziny

Ulga w opłatach za studia dla posiadaczy karty "Karty Dużej Rodziny" - 5%

 

Promocja w ramach programu "Dąbrowska rodzinka pl"

Karta Dąbrowska Rodzinka Pl - 2+Ulga dla posiadaczy karty Dąbrowska Rodzinka - 5%

Dąbrowska rodzinka PL 3+Ulga dla posiadaczy karty Dąbrowska Rodzinka PLUS 10%

Jak zdobyć kartę?

 

Promocja w ramach programu "Mama i tata idą na studia"

Mama i tata idą na studiaStudenci WSB posiadający co najmniej  troje dzieci - w tym co najmniej jedno, które nie ukończyło 6 roku życia w momencie rozpoczęcia semestru, na którym pobierać będą naukę  - pozostający z nimi we wspólnym gospodarstwie domowym oraz Studenci WSB posiadający niepełnosprawne dziecko, pozostający z nim we wspólnym gospodarstwie domowym - otrzymują bonifikatę w wysokości 5 proc. wartości czesnego. Bonifikate można uzyskać co spemestr po spełnieniu warunków i złozeniu wniosku.

 

Więcej o programie "Mama i tata idą na studia"

Partnerzy

Partnerem przy realizacji studiów podyplomowych Lean Management jest firma Brainstorm Group Sp z o.o. Doświadczeni praktycy z firmy Brainstorm Group prowadzą zajęcia i warsztaty ze słuchaczami.