Zarządzanie coachingowe

Zarejestruj się

Uczestnik


Płatnik


Dodaj uczestnika

Cel szkolenia

Termin i miejsce szkolenia:

poniedziałek 4 grudnia 2017 r.

godzina: 8.00 - 16.00

WSB w Dąbrowie Górniczej, ul.Cieplaka 1

Na szkoleniu odpowiemy na pytanie czym jest a czym nie jest coaching? Dowiesz się jak efektywnie stosować narzędzia coachingowe w rozwoju swoich pracowników. Zapoznasz się z wynikami badań dotyczących sposobu uczenia się ludzi dorosłych –
będziesz mógł również w praktyce przetestować w jaki sposób Ty się uczysz. Poznasz różnice pomiędzy coachingiem operacyjnym a rozwojowym. Dowiesz się w jaki sposób udzielać motywującej informacji zwrotnej. Nauczysz się podstaw prowadzenia spotkań z wykorzystaniem narzędzi coaching.

Celem biznesowym tego szkolenia jest zwiększenie wskaźników biznesowych w organizacjach Uczestników np.:

  • zwiększenie wolumenu sprzedaży,
  • zwiększenie liczby pozyskiwanych klientów poprzez zwiększenie efektywności realizacji zadań przez pracowników uczestnika szkolenia (menadżera).

Celem biznesowym szkolenia w obszarze efektywności jest oszczędność czasu poprzez sprawniejsze realizowanie zadań przez pracowników uczestnika szkolenia, oraz oszczędności czasu przeznaczonego na motywowanie pracowników do realizacji zadań przez menadżera.

Celem dydaktycznym szkolenia jest :

  • Nabycie przez uczestnika umiejętności: prowadzenie coachingu „on the job” – coachingu operacyjnego
  • Nabycie umiejętności diagnozowania i doboru narzędzi coachingu operacyjnego do prowadzenia procesu coachingu z pracownikiem.
  • Uświadomienie przez uczestnika motywacyjnych aspektów zarządzania coachingowego

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Menadżerowie zarządzający zespołem,
  • dyrektorzy,
  • kierownicy,
  • menadżerowie projektów,
  • koordynatorzy

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  •  Dostosowywać sposób uczenia innych do ich sposobu przyswajania wiedzy,
  •  Stosować coaching operacyjny i rozwojowy w pracy ze swoimi pracownikami,
  •  Udzielać skutecznej i motywującej informacji zwrotnej,
  •  Stosować różne, poznane podczas szkolenia narzędzia coachingowe.

Cena szkolenia: 695 zł.

Program

1. Czym jest coaching – uwspólnianie mapy myślenia
2. Czym jest zarządzanie coachingowe- uwspólnianie mapy myślenia.
3. Jak uczą się dorośli – zasady które należy uwzględnić w coachingu

  •  Test – mój styl uczenia się + konsekwencje coacha
  •  Cykl uczenia się Kolba + konsekwencje dla coachingu

4. Coaching operacyjny a rozwojowy – jaka jest różnica kiedy, który stosować w zarządznaiu zespołem
5. Coaching operacyjny – korzystne stosowanie informacji zwrotnej

  •  Rodzaje informacji zwrotnej – przypomnienie i ćwiczenia
  •  Zróżnicowanie informacji zwrotnej od:
  1.  Krótkiej informacji korekcyjnej
  2.  Krótkiej informacji dyscyplinującej –czterostopniowa procedura reakcji
  3. Ćwiczenia
  4.  Krótkiej informacji doceniającej
  •  Scenki – ćwiczenia

6. Jak praktykować coaching operacyjny

  •  Ważne elementy składowe:
  1.  Diagnoza kompetencji i zaangażowania pracownika – wykorzystanie modelu zarządzania adaptatywnego K. Blancharda
  2.  Dobór stylu coachingu
  3.  Przygotowanie sytuacji
  •  Jak to zorganizować praktycznie
  •  Ćwiczenia (z wykorzystaniem realnych danych z sytuacji coachingowych uczesytników)

7. Źródła siły / władzy – kiedy i jak z nich korzystać

  •  Analiza poszczególnych źródeł siły

8. Lebreaker
9. Coaching rozwojowy – jego cele i sposoby realizacji

  •  Ćwiczenie „nie radź”
  •  Metoda GROW i jej zastosowanie
  •  Ćwiczenia

10. Jak praktykować coaching rozwojowy

  •  Ważne elementy składowe:
  1.  Dostosowanie do osoby –wykorzystanie modelu Analizy Transakcyjnej (ewentualna autodiagnoza i jej konsekwencje dla bycia coachem)
  2.  Pomoc w poszukiwaniu rozwiązań – nie przejmowanie odpowiedzialności (trójkąt dramatyczny )
  3.  Jak to zorganizować praktycznie
  •  Ćwiczenia

Maksymalna liczba uczestników: 12-15 osób

Liczba godzin: 8h

Prowadzący

Michał Szczypek

Trener, Sprzedawca, Antropolog, Animator
Absolwent Katedry Etnologii i Antropologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada niemal 10 letnie doświadczenie sprzedażowe: telemarketera, sprzedawcy bezpośredniego i doradcy bankowego. Pierwsze szlify trenerskie zdobywał w ING Banku Śląskim, gdzie ponad 3 lata pełnił funkcję Trenera Wewnętrznego, zdobywając doświadczenie ponad 2 tysięcy godzin spędzonych na sali szkoleniowej oraz na indywidualnych treningach umiejętności. Założyciel i właściciel firmy szkoleniowej MS MANAGEMENT. Od kwietnia 2014 roku stale współpracujący z PKP Intercity, gdzie odpowiedzialny jest za przygotowywanie i prowadzenie szkoleń i treningów indywidualnych z umiejętności miękkich. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących Standardów Obsługi Klienta, Technik Sprzedaży, Obsługi Klienta przez Telefon, Komunikacji Międzyludzkiej oraz Wystąpień Publicznych. Na swoich szkoleniach odczarowuje nielubiane przez pracowników „sztywne standardy”. Podczas szkoleń z komunikacji podpiera się przykładami wprost z etnologii. Mówiąc o rozwoju pracowników lub zarządzaniu nimi nie boi się sięgnąć po niestandardowe i atrakcyjne narzędzia: żonglerkę czy bębny etniczne. Lubi pracę z obrazem – na co dzień pracuje z kartami metody Points of You, której jest certyfikowanym praktykiem. Jest certyfikowanym Trenerem Standardu HRD BP.

Uprawienia i certyfikaty