Komunikacja interpersonalna i asertywność szefa

Zarejestruj się

Uczestnik


Płatnik


Dodaj uczestnika

Cel szkolenia

Termin i miejsce szkolenia:

 2017 r.

godzina: 8.00 - 16.00

WSB w Dąbrowie Górniczej, ul.Cieplaka 1

Zapraszamy na szkolenie, które pozwoli Ci lepiej zrozumieć mechanizmy rządzące komunikacją międzyludzką. Na szkoleniu będziesz miał okazję dowiedzieć się o faktach oraz mitach dotyczących komunikowania się ludzi. Poznasz podstawowe zasady Analizy Transakcyjnej, które pozwolą Ci być lepiej zrozumianym przez otoczenie oraz lepiej rozumieć innych. Dowiesz się czym jest postawa asertywna i jakie niesie ze sobą korzyści.

Celem biznesowym tego szkolenia jest zwiększenie wskaźników efektywnościowych w organizacjach Uczestników, szczególnie oszczędności czasu potrzebnego na wyjaśnianie nieporozumień powstałych na skutek błędnejkomunikacji np.:

  • ograniczenie błędów komunikacyjnych,
  • zmniejszenie ilości nieporozumień powstałych na skutek źle prowadzonej komunikacji,
  • ograniczenie czasu poświęconego na wyjaśnianie niejasności i nieporozumień,
  • ograniczenie ilości konfliktów powstałych na skutek błędnej komunikacji,
  • Ograniczenie czasu poświęconego na rozwiązywanie konfliktów powstałych na skutek błędnej komunikacji.

Celem dydaktycznym szkolenia jest :

  • Nabycie przez uczestnika umiejętności:formułowaniu jednoznacznych i spójnych komunikatów,
  • Nabycie umiejętności komunikowania dwubiegunowego,
  • Nabycie umiejętności aktywnego słuchania,
  • Nabycie umiejętności dostosowywania stylu komunikowania do etapu rozwoju pracowników,
  • Nabycie umiejętności posługiwania się narzędziami asertywności w komunikacji,
  • Uświadomienie przez uczestnika korzyści z posługiwania się narzędziami asertywności w komunikacji z pracownikami.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Menadżerowie zarządzający zespołem,
  • dyrektorzy,
  • kierownicy,
  • menadżerowie projektów,
  • koordynatorzy.

Cena szkolenia: 695 zł.

 

Program

I. Budowanie skutecznej komunikacji od pierwszych chwil kontaktu

1. Wpływ skutecznej komunikacji w zespole na oszczędność czasu.

2. Zapoznanie uczestników z psychologicznymi aspektami pierwszego wrażenia, z efektem halo, efektem anielskim, efektem diabelskim oraz ich wpływem na skuteczność komunikacji.

II. Wykorzystywanie wszystkich kanałów komunikacji- reguła Mehrabiana czyli wielki mit komunikacji i jego konsekwencje dla skutecznej komunikacji

1. Kanały komunikacji i ich wpływ na siłę przekazu komunikatu

2. Rola Komunikacji niewerbalnej w skutecznej

komunikacji

3. Skuteczna komunikacja pisemna

4. Skuteczność komunikacji a używane medium pośredniczące w przekazaniu komunikatu.

III. Pułapki psychologiczne w komunikacji i sposoby ich unikania

1. Najczęstsze pułapki i jak można ich unikać

2. Stereotypy – jakie niosą ze sobą zagrożenia

3. Aktywne słuchanie sposobem na unikanie błędów i redukcję szumów komunikacyjnych

4. Parafraza sposobem na unikania błędów komunikacyjnych

IV. Gra symulacyjna PLOTKA

1. Gra szkoleniowa obrazująca podejścia do komunikowania się

2. Wdrożenie efektywnej komunikacji do codziennej praktyki

V. Komunikacja jednobiegunowa a dwubiegunowa- wpływ na skuteczność w komunikowaniu się.

1. Rola pytań w komunikacji i ich znaczenie w komunikacji

2. Rodzaje pytań- znaczenie dla skuteczności komunikacji

3. Właściwe wykorzystanie pytań- zastosowanie lejka pytań.

VI. Asertywność w Komunikacji

1. Mity o asertywności

2. Trzy postawy w podejściu do rozmówcy

3. Komunikaty asertywne

4. Asertywna odmowa

5. Stawianie granic

6. Radzenie sobie z pochwałami

VII. Analiza transakcyjna- wpływ na skuteczność komunikacji

1. Postawa dziecka

2. Postawa rodzica i postawa rodzica oceniającego

3. Postawa dorosły

4. Skuteczna komunikacja w kontekście analizy transakcyjnej

VIII. Budowanie współpracy między działami oraz współpracy z Klientem przez komunikację

1. Gra symulacyjna KO-WE- gra szkoleniowa obrazująca skuteczne podejścia do skutecznego komunikowania się

2. Wdrożenie efektywnej komunikacji do codziennej praktyki

IX. Komunikacja ze współpracownikami w firmie a etapy rozwoju zawodowego współpracowników

1. Dostosowywanie stylu i sposobu komunikacji w zależności od etapu rozwoju współpracownika.

Wykorzystanie komunikacji do budowania trwałych relacji z współpracownikami.

Maksymalna liczba uczestników: 12-15 osób

Liczba godzin: 8h

Prowadzący

Michał Szczypek

Trener, Sprzedawca, Antropolog, Animator
Absolwent Katedry Etnologii i Antropologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada niemal 10 letnie doświadczenie sprzedażowe: telemarketera, sprzedawcy bezpośredniego i doradcy bankowego. Pierwsze szlify trenerskie zdobywał w ING Banku Śląskim, gdzie ponad 3 lata pełnił funkcję Trenera Wewnętrznego, zdobywając doświadczenie ponad 2 tysięcy godzin spędzonych na sali szkoleniowej oraz na indywidualnych treningach umiejętności. Założyciel i właściciel firmy szkoleniowej MS MANAGEMENT. Od kwietnia 2014 roku stale współpracujący z PKP Intercity, , gdzie odpowiedzialny jest za przygotowywanie i prowadzenie
szkoleń i treningów indywidualnych z umiejętności miękkich. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących Standardów Obsługi Klienta, Technik Sprzedaży, Obsługi Klienta przez Telefon, Komunikacji Międzyludzkiej oraz Wystąpień Publicznych. Na swoich
szkoleniach odczarowuje nielubiane przez pracowników „sztywne standardy”. Podczas szkoleń z komunikacji podpiera się przykładami wprost z etnologii. Mówiąc o rozwoju pracowników lub zarządzaniu nimi nie boi się sięgnąć po niestandardowe i atrakcyjne narzędzia: żonglerkę czy bębny etniczne. Lubi pracę z obrazem – na co dzień pracuje z kartami metody Points of You, której jest certyfikowanym praktykiem. Jest certyfikowanym Trenerem Standardu HRD BP.

Uprawienia i certyfikaty