Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne z elementami terapii pedagogicznej

Sprawdź
dostępność miejsc

WYŚLIJ ZAPYTANIE

Opis specjalności

Celem specjalności jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania narzędzi i technik pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami, trudnościami w nauce, z deficytami rozwojowymi. Moduł pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne uzupełniona jest modułem elementy terapii pedagogicznej.
 
Specjalność jest adresowana do studentów posiadających kwalifikacje do nauczania w przedszkolach i klasach I-III, zdobytych w ramach studiów I stopnia lub studiów podyplomowych.

 

Absolwent specjalności posiada wiedzę:

  • w obszarze wybranych zagadnień pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej, logopedii, wczesnego wspomagania rozwoju, która pozwala na zaplanowanie i zrealizowanie działań  w zakresie diagnozy i korekty rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • na temat funkcjonowania człowieka, rodzajów zaburzeń i wpływów czynników endo- i egzogennych na rozwój jednostki, diagnostyki specjalnych potrzeb edukacyjnych,
  • poszerzającą i systematyzującą zagadnienia edukacji środowiskowej, matematycznej, językowej, muzycznej,
  • z zakresu specyficznych trudności w uczeniu się (dyskalkulia, zaburzenia rozwoju mowy, dysleksja, dysfunkcje w rozwoju ruchowym),
  • z zakresu pedagogiki twórczości, zna metody i techniki stymulowania działań twórczych dzieci, ,
  • z zakresu alternatywnych form edukacji,
  • dotyczącą znaczenia wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka w różnych sferach i na poszczególnych etapach rozwoju,
  • z zakresu całościowych zaburzeń rozwojowych uczniów, zaburzeń psychicznych, chorób przewlekłych,
  • na temat systemu oświaty w Polsce, zna zasady organizacji szkoły, zna najważniejsze rozporządzenia i inne akty prawne regulujące prace szkoły i nauczyciela, w tym regulacje prawne udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach i szkołach.

 

Absolwent posiada umiejętności:

  • obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych z punktu widzenia problemów edukacyjnych,
  • diagnozowania i projektowania działań praktycznych,
  • właściwego doboru metod, form i środków wykorzystywanych w ramach wybranych zajęć, w kontekście potrzeb ucznia; prognozuje efekty wychowawcze,
  • dokonywania diagnoz rozwojowych i funkcjonalnych, w szczególności w obszarze specyficznych problemów w rozwoju mowy, rozwoju ruchowym, trudności w uczeniu się, zaburzeń psychicznych,
  • opracowywania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych, socjoterapeutycznych,
  • formułowania celów, realizowanych w ramach różnych form edukacji alternatywnej,
  • właściwego dobierania środków i metod pracy z uczniem w zakresie pobudzania jego aktywności matematycznej, językowej, środowiskowej, muzycznej i ruchowej,
  • dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, twórczego animowania prace nad swoim rozwojem i rozwojem swoich uczniów.

Ponadto absolwent:

  • ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego,
  • rozumie wagę profesjonalizmu oraz etyki zawodowej,
  • prezentuje postawy twórcze, kreatywnego myślenia,
  • ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • dostrzega potrzebę wprowadzania nowatorskich metod pracy z uczniami, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych,
  • utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej - dostrzega potrzebę i konieczność podmiotowego stosunku nauczyciela względem ucznia,
  • jest wrażliwy na problemy edukacyjne - jest przekonany o konieczności dbania o harmonijny rozwój sfery intelektualnej, sfery  komunikacji społecznej oraz sfery umiejętności praktycznych; jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem.

 

Przedmioty w ramach specjalności:

  • Pedagogika twórczości
  • Alternatywne formy edukacji w klasach I-III i w przedszkolu
  • Aktywność matematyczna dziecka w klasach I-III i w przedszkolu
  • Aktywność językowa dziecka w klasach I-III i w przedszkolu
  • Środowisko w aktywności dziecka w klasach I-III i w przedszkolu
  • Animacja muzyczno-ruchowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
  • Komunikacja interpersonalna z dzieckiem
  • Podstawy zarządzania oświatą
  • Rozwój zawodowy nauczyciela
  • Diagnoza i korekta zaburzeń rozwoju dziecka
  • Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy – korekcja i kompensacja
  • Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki - dyskalkulia - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć, korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych
  • Specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksja - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć, korekcyjno-kompensacyjnych
  • Zaburzenia i dysfunkcje w rozwoju ruchowym uczniów - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych
  • Zagrożenie niedostosowaniem społecznym uczniów - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych
  • Całościowe zaburzenia rozwojowe uczniów, zaburzenia psychiczne, choroby przewlekłe - diagnoza, oraz udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Wybitne i kierunkowe zdolności dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć rozwijających uzdolnienia
  • Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach

 

 

Praca

Absolwent specjalności posiadający kwalifikacje nauczycielskie jest przygotowany do pracy w przedszkolach i klasach I-III w szkołach podstawowych.

 

Opłaty

Pedagogika - studia II stopnia Semestr 1 Rata miesięczna Semestr 2-4 Rata miesięczna
 
Studia dzienne (stacjonarne) 330 zł 417 zł
Studia zaoczne (niestacjonarne) 330 zł 417 zł
Czesne w miesiącach: lipiec, sierpień 200 zł 210 zł
Opłata rekrutacyjna + legitymacja 117 zł

 

Oferta specjalna

Super oferta dla kandydatów na studia dzienne/stacjonarne

Tylko teraz kandydaci na studia dzienne /stacjonarne mogą skorzystać z wyjątkowej propozycji jaką są  studia w ramach programu studiów dofinansowanych „Wsparcie na starcie”.  W ramach programu na pierwszym roku studiów czesne wynosi zaledwie 100 zł miesięcznie.  Więcej na temat programu "Wsparcie na starcie"

Studia dzienne
   

Partnerzy

Partnerem Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej w obszarze pedagogiki są m.in. Kuratorium Oświaty w Katowicach, Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach, Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "WOM",  ABC Data Centrum Edukacyjne, Zespół Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu, Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Dąbrowie Górniczej, Akademia Maluszka WSB, Regionalne Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Autystycznych w Katowicach, Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej oraz Ogólnopolskie Stowarzyszenie Nauczycieli Twórczych.

 

     

 

Najczęściej wybierana specjalność

Resocjalizacja z profilaktyką społeczną

Sprawdź szczegóły

Promocja dla absolwentów studiów WSB

2 dyplomy w 2 lata

 

Sprawdź szczegóły

WSB Poleca

Menedżer projektów IT

 

Sprawdź szczegóły