Opis szkolenia
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, tj. dla grupy min. 10-osobowej. Dostosowujemy wówczas termin i program szkolenia do potrzeb zamawiającego. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Opis szkolenia:
Szef zespołu, menadżer, kierownik, prawnik, nauczyciel… Niezależnie jaki zawód pełnimy większość naszego dnia pochłania prowadzenie różnego rodzaju rozmów o charakterze uzgadniania stanowiska czyli – NEGOCJACJE. Mogą one odbywać się podczas oficjalnych spotkań lub też mogą być nieformalną wymianą uwag pomiędzy dwojgiem ludzi. W obu przypadkach doskonałe opanowanie umiejętności negocjacyjnych jest podstawowym warunkiem sukcesu.
Negocjacje uważa się za najlepszy sposób rozładowywania napięć w kontaktach interpersonalnych. Nie przynoszą on tylu ujemnych konsekwencji co walka czy uległość, a w miarę możliwości uwzględniają interesy stron konfliktu. Strony dopasowują się do istniejących warunków, szacują siły własne i partnera oraz oceniają stopień wzajemnego zaufania. Wszyscy ci, którzy pragną uzgodnienia wspólnego stanowiska w sprawie twierdzą, że biorą udział w negocjowaniu.
Uczestnictwo w proponowanym szkoleniu pomoże poznać zasady skutecznych negocjacji ale przede wszystkim pozwoli przećwiczyć jak stać się sprawnym negocjatorem w praktyce. Udział w tych zajęciach pomoże uczestnikom nabyć pewności siebie i zwiększyć własną skuteczność w roli negocjatora budującego długotrwałe relacje z innymi.
Cele szkolenia:
- Rozwój umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji międzyludzkich.
- Zrozumienie zasad efektywnie przygotowywanych i planowanych negocjacji.
- Poznanie strategii i technik negocjacji.
- Poznanie ram negocjacji win-win.
- Poznanie „blefów” i technik manipulacji, które wciąż są stosowana w niektórych obszarach negocjacji.
- Zrozumienie założeń i metod tworzenia BATNY.
- Zrozumienie genezy i sposobów radzenia sobie z konfliktami interpersonalnymi.
Efekty szkolenia:
Wiedza. Uczestnik:
- zna istotę rozmów o charakterze negocjacji,
- posiada wiedzę z zakresu strategii i technik negocjacji,
- rozumie znaczenie budowania skutecznych relacji międzyludzkich,
- zna postawy i cele negocjacyjne.
Umiejętności. Uczestnik:
- potrafi określić optymalne warunki negocjacyjne (szanse, możliwości, czas),
- jest komunikatywny w rozmowach, potrafi czynnie słuchać,
- jest zorientowany w zasadach savoir vivre w biznesie i podstawowych czynnikach wpływu społecznego.
Kompetencje społeczne. Uczestnik:
- jest otwarty na rzeczowe negocjacje w biznesie.
- jest świadomy koniczności budowania własnych doświadczeń negocjacyjnych w oparciu o analizę i refleksje przebytych rozmów.
Atuty szkolenia:
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Warsztatowy charakter szkolenia
- Zajęcia prowadzone aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników: mini wykłady, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacje multimedialne, dyskusje i analizy studium przypadku.
- Optymalna konstrukcja programu szkolenia – kompendium wiedzy na temat negocjacji przydatnej zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych.
Maksymalna liczba uczestników : 25
Kontakt:
Centrum Studiów Podyplomowych i Rekrutacji
tel. 32 295 93 11
Program
Program szkolenia:
Sesja I Istota negocjacji.
- Pojęcie negocjacji,
- Typy negocjacji.
- Fazy negocjacji.
- Planowanie negocjacji.
- Taktyki negocjacyjne.
Sesja II Skuteczna komunikacja –siła negocjacji.
- Efektywne porozumiewanie się – sztuka negocjacji WIN-WIN.
- Konflikt – geneza i sposoby podejścia.
- Dobór i układ słów.
- Sztuka zadawania pytań.
- Aktywne słuchanie podczas rozmowy.
Sesja III Mowa ciała w negocjacjach czyli sztuka pozytywnej autoprezentacji.
- Rola pierwszego wrażenia - zasady budowania dobrego kontaktu z klientem/partnerem negocjacyjnym.
- Jak mówić, aby być przekonującym i zdobyć zaufanie partnera negocjacyjnego.
- Savoir vivre w sytuacjach negocjacyjnych.
Sesja IV Negocjator – portret psychologiczny.
- Określanie indywidualnego stylu negocjacyjnego uczestników.
- Określanie mocnych i słabych stron jeśli chodzi o umiejętności negocjacyjne uczestników (w oparciu o typologię osobowości C. G. Junga)
- Praca nad uświadamianiem sobie własnych emocji towarzyszących negocjacjom.
Prowadzący
Trener:
dr Edyta Nowak-Żółty, Prodziekan Wydziału Zamiejscowego Akademii WSB w Cieszynie.
Nauczyciel akademicki. Dyplomowany coach po Akademii Profesjonalnego Coachingu. Akredytowany trener metody Insight Discovery. Od 15 lat jest czynnym trenerem. Pracuje też jako coach, konsultant i doradca. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu: komunikacji międzyludzkiej, asertywności, negocjacji, zarządzania sobą w czasie, budowania zespołów, obsługi klienta, zarządzania coachingowego, savoir vivru w biznesie i urzędzie.