Etyka w biznesie - "Dress code w pracy"

Opis szkolenia

 

 

Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, tj. dla grupy min. 10 osób. Dostosowujemy wówczas program, termin i miejsce szkolenia do potrzeb zamawiającego. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

 

 

 

Opis szkolenia:


Umiejętność budowania własnego wizerunku i wiarygodności jest kluczowym elementem sukcesu zawodowego. Znajomość standardów dress code’u jest istotną wartością w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji interpersonalnych zarówno w kontaktach zawodowych, jak i prywatnych. Szkolenie w przystępny sposób przybliży uczestnikom podstawowe kroki, których podjęcie pozwala kreować profesjonalny wizerunek.

 

 

Cele szkolenia:


Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi informacjami dotyczącymi etyki w przedsiębiorstwie i etyki zawodowej pracownika publicznego. Uczestnicy dowiedzą się również czym jest dress code i dlaczego jest ważny. Słuchacze zdobędą wiedzę z zakresu stosowania dress code’u oraz z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Zapoznani zostaną z podstawowymi wartościami etycznymi w biznesie globalnym, a także etycznym modelem decyzyjnym. Słuchacze nabędą  wiedzę z zakresu kodeksu etycznego przedsiębiorstwa, w tym wiedzę dotyczącą modelu przywództwa. Poznają również podstawowe zasady budowania etycznej komunikacji.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jakie są najczęstsze błędy w zawodowych stylizacjach i jak ich unikać. Dokonają samooceny własnego dress code oraz odkryją swoje mocne i słabe strony w jego procesie. Uczestnicy nabędą umiejętność świadomego ubierania się i kreowania własnego stylu oraz stosowania ubioru jako narzędzia komunikacji. Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć także umiejętność budowania własnego wizerunku, a także wizerunku firmy, instytucji, w której pracuje. Ponadto uczestnicy nabędą kompetencje społeczne w zakresie doboru ubioru i dostosowania zachowania do sytuacji, w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej z uwzględnieniem zdobytej wiedzy, a także w zakresie samokształcenia i ciągłego doskonalenia.

 

 

Uczestnicy szkolenia:


Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które w codziennej pracy muszą prezentować nienaganny dress code oraz wszystkich tych, którzy pragną zadbać o własny wizerunek w kontaktach z innymi ludźmi. W szczególności do kierowników i menadżerów, właścicieli firm, handlowców oraz pracowników administracji.

 

 

Atuty szkolenia:


  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Praktyczne zajęcia warsztatowe
  • Zajęcia prowadzone przez trenera z wysokimi kwalifikacjami i bogatym doświadczeniem
  • Fachowe odpowiedzi na rzeczywiste problemy
  • Zwiększenie pewności siebie
  • Nabycie umiejętności stosowania ubioru jako narzędzia komunikacji
  • Nabycie umiejętności łatwego osiągania celów zawodowych i osobistych
  • Nabycie umiejętności unikania sytuacji kłopotliwych i niekomfortowych

 

 

Efekty szkolenia:


Uczestnik:

  • Posiada wiedzę z zakresu etyki w przedsiębiorstwie i etyki zawodowej urzędnika publicznego
  • Posiada wiedzę z zakresu dress code’u
  • Posiada wiedzę z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Potrafi świadomie się ubierać i kreować własny styl
  • Potrafi budować własny wizerunek poprzez odpowiedni dobór stroju
  • Potrafi budować profesjonalny wizerunek firmy, instytucji
  • Dostosowuje ubiór i zachowanie do sytuacji
  • Komunikuje się z uwzględnieniem zdobytej wiedzy
  • Docenia potrzebę ciągłego samokształcenia i doskonalenia

 

 

 

 

Kontakt:

Centrum Studiów Podyplomowych i Rekrutacji
tel. 32 295 93 11

 
 
 

 

 

 

Program

 

 

Program szkolenia (8h dydaktycznych):


Wstęp

 

moduł I: „Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto” – o etyce w paru słowach
1. Etycznie w pracy - czyli jak?

  • wartości osobiste, podstawowe wartości etyczne w biznesie globalnym
  • etyka przedsiębiorstwa
  • etyka zawodowa urzędnika publicznego

2. Kodeks etyczny przedsiębiorstwa:

  • modele przywództwa (kierowanie niemoralne, amoralne, moralne) i ich ocena
  • zachowania etyczne, zachowania nieetyczne w biznesie globalnym + indywidualne zachowania pracowników

3. Etyczny model decyzyjny – czym jest i jak go z powodzeniem stosować w codziennej pracy
4. Etyka jako klucz do zrównoważonego biznesu, decydujący o sukcesie lub porażce organizacji w perspektywie długofalowej:

  • dynamiczna etyka biznesu - korzyści płynące z etycznego sposobu działania profesjonalnego: motywacja pracowników, zaufanie klientów, kontrahentów i współpracowników
  • troska o potrzeby klientów, troska o pracowników → szacunek społeczny,
  • „Społeczna odpowiedzialność biznesu”
  • konkursy „Fair Play”


moduł II: „Etyczna komunikacja” czyli jak porozumiewać się z innymi w zgodzie z obowiązującymi normami społecznymi realizując własne cele
1. Komunikacja werbalna w ujęciu warsztatowym – narzędzia pomocne w budowaniu pożądanych wypowiedzi (ze szczególnym naciskiem na emisję głosu z pominięciem treści wypowiedzi)
2. Komunikacja werbalna w ujęciu praktycznym – konstruowanie wartościowych etycznie sformułowań:

  • komunikat JA/komunikat TY – etyczne sposoby na udzielanie informacji zwrotnej
  •  język korzyści (język perswazyjny) – budowa komunikatu, dzięki któremu zrealizujesz cele własne i zaspokoisz potrzeby współrozmówcy
  • elevator pitch – w jaki sposób winda może stać się Twoim sprzymierzeńcem w budowaniu etycznych relacji?

3. Scenariusz etycznej rozmowy autoprezentacyjnej
4. Język jako narzędzie – podstawowe zasady budowania etycznej komunikacji:

  • zasada podmiotowości uczestników dialogu
  • zasada prawdy, uczciwości
  • zasada obiektywizmu
  • zasada otwartości, szacunku i tolerancji
  • zasada dobra odbiorcy
  • zasada poprawności językowej

5. Nieetyczne zachowania językowe
6. Budowanie własnego autorytetu komunikacyjnego etycznego pracownika/współpracownika/przełożonego

moduł III: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” czyli kreowanie pożądanego wizerunku profesjonalnego
1. Komunikacja niewerbalna - mowa ciała jako główny determinant postrzegania Ciebie przez innych (gesty, mimika, kontakt wzrokowy, postawa ciała, wygląd, zapach)
2. Kreowanie pożądanego wizerunku profesjonalnego w najprostszy możliwy sposób – za pomocą ubioru:

  • obowiązujące zasady dress-code z naciskiem na style profesjonalne
  • podprogowe znaczenie kolorów
  • dobór odpowiedniego stroju służbowego wspomagającego osiągnięcie planowanego celu

3. Subtelne techniki wywierania wpływu społecznego możliwe do zastosowania w bezpośrednim kontakcie – wypracowanie służbowego dress code w odpowiedzi na oczekiwania społeczne
4. Budowanie własnego wizerunku i autorytetu z zastosowaniem zasad etycznych na poziomie wartości, przekonań i tożsamości własnej – Twoja marka osobista

 

Podsumowanie szkolenia (sesja Q&A, sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych + wnioski uczestników możliwe do zastosowania w pracy od razu po szkoleniu)

Opłaty

 

Koszt szkolenia: 400 zł



ING Bank Śląski o/Dąbrowa Górnicza nr  64 1050 1272 1000 0008 0063 3554
 

 

Prowadzący

 

Trener:


Aneta Gawlas – coach i trener biznesu z bogata praktyką zawodową, absolwentka prestiżowej Szkoły Trenerów Biznesu Brainstorm Group, kursu European Business Trainer&Coaching Clinic (Corporate Coach U), z wykształcenia padagog. Propagatorka lifelong learning – idei promującej edukację przez całe życie. Ceniona przez uczestników za praktyczne podejście, urozmaicone i angażujące formy prezentacji trudnych zagadnień. Jak sama mówi o sobie: jej zadaniem jest pomoc innym w realizacji ich celów – wyposaża ich w niezbędną wiedzę i narzędzia oraz motywuje do osiągania założeń. Specjalizuje się w podnoszeniu kompetencji miękkich pracowników każdego szczebla. Od 2015r. wykładowca na uczelniach wyższych w Bielsku-Białej, Katowicach i Żorach.

 

 

 

SPRAWDŹ DOSTEPNOŚĆ MIEJSC